Master of Business Administration (MBA) mit Telekommunikationsmanagement
Online Malta
DAUER
18 up to 36 Months
SPRACHEN
Englisch
TEMPO
Vollzeit, Teilzeit
BEWERBUNGSSCHLUSS
Antragsfrist beantragen
FRÜHESTES STARTDATUM
Jan 2025
AUSBILDUNGSKOSTEN
EUR 21.000
STUDIENFORMAT
Fernunterricht
Einführung
Der MBA in Telekommunikationsmanagement besteht aus drei verschiedenen Stufen. In der ersten Stufe - Einführung - werden die Lernenden mit den wichtigsten Instrumenten, Theorien, Modellen und Konzepten für die Leitung eines modernen kleinen und mittleren Unternehmens vertraut gemacht. Die zweite Stufe - Vertiefung - deckt aktuelle Themen und neue Theorien ab, um die Lernenden auf zukünftige Herausforderungen und Möglichkeiten vorzubereiten. Die dritte Stufe - Spezialisierung - ermöglicht es den Lernenden, sich auf das Telekommunikationsmanagement zu konzentrieren, einschließlich ihres abschließenden Masterprojekts.
Wir stellen Ihnen den Master of Business Administration (MBA) mit Telekommunikationsmanagement vor! Dieses hochmoderne 18-monatige Programm, das 90 europäische Credits umfasst, ist auf die Masterstufe 7 des Europäischen Qualifikationsrahmens ausgerichtet. Unser interaktiver Online-Lehrplan ist auf Zukunftsdenker zugeschnitten und legt den Schwerpunkt auf Konnektivität und Innovation. Tauchen Sie ein in personalisierte Lernerfahrungen, um Ihr Fachwissen im Telekommunikationsmanagement zu erweitern. Steigern Sie Ihre Karriere mit diesem dynamischen MBA, der Geschäftssinn und Telekommunikationskenntnisse miteinander verbindet. Erschließen Sie Ihr Potenzial noch heute!
Galerie
Admissions
Lehrplan
Full Time
Phase 1: Launching
- Month 1: Digital and Sustainable Business Strategies (5 ECTS)
- Month 2: Leadership for a Sustainable World (5 ECTS)
- Month 3: Applied Research Methods and Data Science (5 ECTS)
- Month 4: Digital Marketing (5 ECTS)
- Month 5: Finance for Decision Makers (5 ECTS)
- Month 6: Organisational Psychology and Human Resources Management (5 ECTS)
Phase 2: Deepening
- Month 7: Entrepreneurship and Disruptive Innovation (5 ECTS)
- Month 8: Operations and Business Intelligence (5 ECTS)
- Month 9: Global Network Strategies and Ecosystems (5 ECTS)
- Month 10: Leadership in a Networked World (5 ECTS)
- Month 11: Business Informatics for the Digital Economy (5 ECTS)
- Month 12: Artificial Intelligence for Business (5 ECTS)
Phase 3: Specializing
- Monat 13-14: Telekommunikationsmanagement (10 ECTS)
- Month 15-18: Final Master Project (20 ECTS)
Part-Time
Phase 1: Launching
- Month 1-2: Digital and Sustainable Business Strategies (5 ECTS)
- Month 3-4: Leadership for a Sustainable World (5 ECTS)
- Month 5-6: Applied Research Methods and Data Science (5 ECTS)
- Month 7-8: Digital Marketing (5 ECTS)
- Month 9-10: Finance for Decision Makers (5 ECTS)
- Month 11-12: Organisational Psychology and Human Resources Management (5 ECTS)
Phase 2: Deepening
- Month 13-14: Entrepreneurship and Disruptive Innovation (5 ECTS)
- Month 15-16: Operations and Business Intelligence (5 ECTS)
- Month 17-18: Global Network Strategies and Ecosystems (5 ECTS)
- Month 19-20: Leadership in a Networked World (5 ECTS)
- Month 21-22: Business Informatics for the Digital Economy (5 ECTS)
- Month 23-24: Artificial Intelligence for Business (5 ECTS)
Total ECTS – Deepening Phase
Phase 3: Specializing
- Monat 25-28: Telekommunikationsmanagement (10 ECTS)
- Month 29-36: Final Master Project (20 ECTS)
Teaching, Learning, and Assessment Procedures
EIM uses an appropriate mix of teaching and learning methods that allow learners with different learning styles and abilities to successfully complete our degree courses. The didactic approach is based on an Oxbridge-style tutorial teaching and learning approach which is highly fit for interactive and student-centered learning that promotes the active participation of students and a personal learning experience.
The program has a varied range of learning activities embedded within the content for each module. The assessment of the study performance includes a combination of feedforward by lecturers and peers on partial works developed for each tutorial and a final examination. The chosen examination format for each module is aligned with the specific learning outcomes of this module.
The assessments are based on the combined evaluation of partial works delivered for each tutorial and of the final examination. All assessments are corroborated by a second qualified lecturer or coach. To secure the originality of the case study developed, the final assessment includes an oral presentation component where students present their final case study.
Grading Systems
- Distinction (80-100%)
- Merit (65-79%)
- Pass (50-64%)
- Fail (0-49%)